KOÜ-ÖN LİSANS / LİSANS / YÜKSEK LİSANS / DOKTORA ÖĞRENCİLERİ İÇİN 10 SORU / 10 CEVAP

01-Ders videolarına ulaşamıyorum. Bunun sebebi nedir?
Derslere ait CANLI DERS kayıtları anonim erişime açık değildir. Kayıtları izleyebilmeniz için hesanıza giriş yapmanız gerekir. (www.offfice.com) adresine (öğrencino@uzem.education) hesabınız ile girdiğinizden ve videosunu izlemek istediğiniz derste gruba dahil olduğunuzdan emin olun.
Gruba dahil değilseniz dersin öğretim elemanından gruba dahil edilmenizi isteyin veya grup kodu yayınlanmış ise Teams uygulamasında Ekipler sekmesinde grup/ekip kodu kullanarak gruba dahil olun.

02-Ders kayıtlarına girdiğimde ''Bu içerik kaldırılmış olabilir'' ibaresi çıkıyor. Bunun sebebi nedir?
Dersin grubuna dahil iseniz ve hesabınıza giriş yapmış iseniz, muhtemelen ders paylaşımı ile ilgili öğretim elemanı tarafından düzenleme/değişiklik yapılmış ve eski bağlantı kullanılmaz durumdadır. Durumu bildirmek için eğitmene, KOÜ-ÖBS den MESAJ atınız.

03-Ders kayıtlarına EDESTEK DERS SİSTEMİ ndeki bağlantıdan giriyorum "Erişiminiz yok gibi görünüyor" uyarısı geliyor, ders kaydını açamıyorum. Hesabımı eşleştirdim. Fakat yine açılmıyor?
Doğru hesabınıza giriş yaptığınızdan emin olunuz. Sorun hala devam ediyor ise dersin eğitmeni video kayıtlarının paylaşımında değişiklik yapmış veya erişim izinlerini değiştirmiş olabilir.
Ders için tanımlanan gruba (Ekibe) dâhil olmayabilirsiniz. Dersin öğretim elemanından gruba dahil edilmenizi isteyin veya ekip kodu yayınlanmış ise TEAMS uygulamasında Ekipler sekmesinde grup/ekip kodu kullanarak gruba dahil olun. Dersi tekrar izleyebilirsiniz.
Web tarayıcınızın “çerezleri kaydetme” özelliği kapalı. Başka bir web tarayıcı ile yeniden deneyiniz veya “çerezleri kabul et” seçeneğini aktif hale getiriniz.

04-ESD Derslerim eksik gözüküyor. Bunun sebebi nedir?
Derslerinizin hangi EDESTEK ders sisteminde olduğu bilgisi, KOÜ-ÖBS ‘Ders İşlemleri’ menüsü ‘Yarıyıl Not Durumu’ sayfasındadır.
Almış olduğunuz TÜM DERSLERİN HANGİ DERS SİSTEMİNDE YER ALDIĞI BİLGİSİ BURADA BULUNUR.

05-Teams hesabımı nasıl etkinleştireceğim?
http://www.office.com/ adresine giderek UZEM web sayfamız duyurularındaki etkinleştirme adımlarını takip ediniz.

06-Hangi internet tarayıcısını kullanmalıyım?
Web tarayıcı olarak, FIREFOX-MOZILLA öneriyoruz. Eğer varsa diğer tarayıcılardan çıkın ve (Windows’ta “Ctrl + Shift + Delete”) veya Mac OS’te (Command + Shift + Delete) kısa yolları kullanılabilinir.
Aynı anda basarak web tarayıcınızın tuttuğu ESKİ bilgileri cihazınızın önbelleğinden SİLİN.
GOOGLE CHROME videoları desteklemez. edestek.kocaeli.edu.tr ve www.office.com için, AYNI WEB TARAYICIDA OTURUM AÇMANIZ GEREKLİDİR. Aksi halde, dersin eğitmeni tarafından edestek ders sistemi üzerinden LİNK ile yönlendirilen, Microsoft365 uygulamaları öğrenci hesabınızı GÖRMEZ.

07-Ders takibini cep telefonu ile yapabilir miyim?
Mümkün ancak vize sınavlarına muhakkak uygun donanımlı bir BİLGİSAYAR ile giriniz. Cep tel. ekranları küçük olduğu için soru ekranı kaydırmakla süreniz dolmaktadır. Cevap şıklarını tam olarak göremezsiniz. Daha fazla mobil veri tüketirsiniz.

08-Derslerimi UZEM EDESTEK DERS SİSTEMİ’nde göremiyorum?
Söz konusu UZEM edestek ders sistemindeki derslerini göremeyen (öğrenci veya eğitmen) derslerim sekmesinde sol tarafta süzme işaretinden "Tümü"nü seçmeleri gerekir.

09-Ders videolarını tekrar izleyemiyorum?
Dersin sahibi eğitmendir. Paylaşımı hatalıdır. Paylaşımını, ‘Kuruluşdaki Herkes’ olarak değiştirecek. Varsayılan ise 'derse girenlere sadece açıktır' seçeneği iptal edilecektir. Durumu bildirmek için eğitmene, ÖBS’ den mesaj atınız. Eğitmen / Öğrenci tüm canlı ders sistemi kullanıcıları, UZEM tarafından verilen lisanslı (office.com) hesaplarını kullanmalıdır.

KULLANICI ADI: (öğrencino@uzem.education) veya (eğitmen sicilno@uzem.education) olmalıdır.
DİKKAT: (öğrencino@kocaeli.edu.tr) uzantılı hesaplar, TEAMS CANLI DERS sistemi kapsamında değildir.

10-Ders videolarını indirebilme imkanımız var mı?
Dersin sahibi eğitmendir. Paylaşımında idirmeye izin verdiyse mümkündür.