DEZAVANTAJLI GRUPLAR İÇİN ERİŞİLEBİLİRLİK

EDERS SİSTEMLERİNDE ERİŞİLEBİLİRLİK

Kocaeli Üniversitesi Uzaktan Eğitim ve Araştırma Uygulama Merkezi (https://uzem.kocaeli.edu.tr), Kocaeli Üniversitesinin uzaktan eğitim ve araştırma konularında faaliyet gösteren bir merkezdir. Bu merkezin başlıca görevleri şunlardır:

Kocaeli Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi (KOÜUZEM), eğitimde erişilebilirlik konusunda önemli adımlar atmaktadır. Merkez, Moodle LMS 4.1 kullanarak öğrencilere uzaktan eğitim imkânı sunmaktadır. Ayrıca, Brickfield Erişilebilirlik araçlarını aktif hale getirerek, eğitim platformunu engellilere yönelik daha erişilebilir hale getirmiştir.

Aktif Erişilebilirlik Araçları

Moodle LMS 4.1 üzerinde Brickfield Erişilebilirlik araçlarının aktif hale getirilmesi, engellilere yönelik eğitim hizmetlerinin kalitesini artırmaktadır. Bu araçlar, farklı engel türlerine sahip kullanıcıların platformu daha etkili bir şekilde kullanmalarına olanak tanır. Brickfield Erişilebilirlik araçları şunları içerebilir:

  1. Ekran Okuyucu Uyumluluğu: Görme engelli kullanıcılar için Moodle platformunun ekran okuyucu yazılımlarıyla uyumlu hale getirilmesi. Bu, kullanıcıların içeriği anlamalarını ve platform üzerinde etkileşimde bulunmalarını kolaylaştırır.
  2. Kontrast İyileştirmeleri: Düşük görme yeteneğine sahip kullanıcılar için renk kontrastının artırılması. Bu, metinlerin ve diğer içeriklerin daha kolay fark edilmesini sağlar.
  3. Klavye Navigasyonu: Klavye kısayolları ve gezinme seçeneklerinin iyileştirilmesi, motor becerileri kısıtlı olan kullanıcıların platform üzerinde daha rahat gezinmelerine olanak tanır.
  4. Yapısal Düzenlemeler: Başlık yapısı, sayfa düzeni ve içeriğin organize edilmesi gibi yapısal düzenlemelerin yapılması. Bu, kullanıcıların içeriği daha kolay bulmalarını ve anlamalarını sağlar.

Eğitimde Erişilebilirlik Hizmetlerinin İyileştirilmesi

KOÜUZEM, eğitimde erişilebilirlik hizmetlerini en iyi seviyeye çıkarmak için sürekli olarak çaba sarf etmektedir. Bu çabalar, engelli öğrencilerin eğitim hakkına tam ve etkin bir şekilde erişmelerini sağlamayı amaçlar. Ayrıca, öğretim elemanlarına ve diğer paydaşlara erişilebilirlik konusunda farkındalık ve eğitim sağlanması da önemli bir hedef olarak belirlenmiştir.

Aşağıda, Eders sistemlerinde aktif hale getirilen erişilebilirlik araçlarına ait yönlendirmeler gösterilmiştir. Herhangi bir öğretim elemanı dersine ait erişilebilirlik raporlarını çok kısa sürede elde edebilir. Gerekli düzeltmeleri ve iyileştirmeleri yapabilir.

image0001.jpg

image0002.jpg

image0003.jpg

image0004.png

image0005.jpg