UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ HAKKINDA BİLGİ

1-DERS SEÇİMİ:
YÖK zorunlu dersleri olarak ifade edilen; (AİİT, Türk Dili, Y. Dil, TBTK ve Temel Bilgisayar Bilgisi) dersleri, örgün (yüz-yüze) programlarda I. ve II.öğretim ayırt etmeksizin kayıtlı öğrenciler tarafından uzaktan eğitim yöntemiyle alacaktır.

2-DERS KATILIMI:
a) Dönem içi etkinlikler; (Ara sınav (vize), kısa sınav, ödev, uygulama, proje vb.) öğretim üyesinin farklı bir açıklaması yoksa, ilgili dersin web sayfasında online yapılır.
b) Final ve bütünleme sınavları ise Üniversite Senatosu'nun alacağı karar ile belirlenecek yöntemle yapılacaktır.

3-CANLI (ZOOM) DERSLERİ İZLEMEK:
a) UZEM-Uzaktan Eğitim sistemlerindeki canlı dersler herhangi bir şekilde internet erişim sağlandığında (cep telefonu-tablet-diz üstü-masa üstü bilgisayar) rahatça izlenebilir. (Cep telefonları için 50 MB alan tüketir.)
b) İnternet hız testinizi özellikle yapınız. (www.speedtest.net) Yükleme hızı; (Upload) enaz 500Kbit/sn, indirme hızı; (Download) 1Mbit/sn olmalıdır.

4-DEVAM ZORUNLULUĞU:
a) Haftalık canlı ders takibini öğretim üyesi ile eş zamanlı yapmanız gerekmez. İstediğiniz zaman diliminde dersinizin bulunduğu web sayfasına gidip ders içeriklerini tekrar-tekrar izleyebilir ve indirebilirsiniz.
b) Canlı dersleri de tekrar tekrar izleyebilir, bilgisayarınızın masa üstüne indirebilirsiniz.

5-ÖĞRENCİ EVRAK İŞLEMLERİ:
a) Öğrencilik ile ilgili faaliyetleriniz; (Öğrenci belgesi, öğrenci kimlik kartı, transkript, ders devam ve not durumu, diploma vb.) kayıtlı olduğunuz akademik birim tarafından yürütülür.
b) Bu konuda yapacağınız istek, talep ve şikayetler için: sırasıyla kayıtlı olduğunuz programda ilan edilen Akademik Danışman, Program Koordinatörlüğü, Birim Koordinatörlüğü, Uzaktan Eğitim Merkezi, Rektörlük ve son olarak YÖK, BİMER, CİMER gibi çatı kurumları adımlarını izlemeniz hızlı değerlendirme ve sonuç alma için gereken adımlardır.

6-SORUN GİDERME:
Yaşayacağınız aşağıdakilere benzer teknik sorunlar için ise doğrudan merkezimiz ile iletişime geçiniz:
a) Ders sistemine giriş yapamamak, ilk önce ilgili dersin eğitmeni ile iletişime geçip derse eklenmeyi isteyiniz. Eğitmenin eklemesine rağmen sisteme giremezseniz Uzem büro ile iletişime geçiniz.
b) Ders içeriklerine erişememek,
c) Online uygunlamalara erişim sorunu ve etkinlik tamamlayamama durumu.

7-UZEM İLE İLETİŞİM:
Merkezimiz ile iletişim için;(uzem.kocaeli.edu.tr) adresindeki kurumsal web sayfesında bulunan;
a) Canlı destek (Chat)
b) İletişim Formu (http://uzem.kocaeli.edu.tr/uzemweb/mail1/mailgonder.php?kime=uzem@kocaeli.edu.tr) ve E-posta: (uzem@kocaeli.edu.tr)
c) Büro telefonu: (0262) 303 38 05 ile mesai saatleri içinde irtibat kurabilirsiniz.
d) Mesajlarınız aynı işgünü içinde değerlendirilir veya size e-posta olarak geri dönüş yapılır.

8-BÖLÜM VE EĞİTMEN İLE İLETİŞİM:
Uzaktan Eğitim Merkezi, kayıtlı olduğunuz birim ve dersi veren öğretim elemanından gelen mesajları ise:
a) ÖBS mesaj menüsünü kullanarak,
b) Mail adresiniz: (öğrenci numaranız@kocaeli.edu.tr) (https://webmail.kocaeli.edu.tr/)
c) Ders sistemi üzerinden mutlaka takip etmeniz gerekir.

Bilgi ve Gereği Önemle Duyrulur.

İlan tarihi: 21.09.2020

UE | ESD | SERVİS | EDESTEK | YBUÖ | DESTEK